lørdag, november 26, 2022
 



Norconsult vinner kommunikasjonspris for "Rådgiverne"



Norconsults dokumentarserie «Rådgiverne» fra 2021 vant prisen «Beste digitale kampanje» under Europower Communications Conference i går. Nå lover selskapet en sesong nummer to.

Med rekrutteringskampanjen «Rådgiverne» ønsket Norconsult å presentere selskapet på en litt annerledes måte. Målet var å gi studenter og andre som er interessert i en karriere innen rådgiverbransjen, et spennende og åpent innblikk i ni rådgiveres hverdag.

- Vi lanserte serien høsten 2021 ettersom vi ønsker å gi studenter og andre målgrupper et unikt innblikk i vår arbeidshverdag, prøve å forklare hva en «rådgiver» gjør - eller kan gjøre – samt vise alle de utallige jobbmulighetene som finnes i vårt tverrfaglige miljø på tvers av kontorene våre i hele Norge. Det er mange som er ute etter de samme kloke hodene, og ved å by på oss selv og vise litt andre sider enn det som kommer frem i en mer konvensjonell bedriftspresentasjon, håper vi å inspirere flere, både unge og mer seniorer, til å søke seg til Norconsult, sier Hege Njå Bjørkmann, direktør for kommunikasjon og merkevare i Norconsult.

Serien hadde over 350 000 visninger. Profilene fra "Rådgiverne" ble i tillegg brukt i forskjellig type promotering i etterkant, alt fra intervjuer til representanter for Norconsult på stands. I tillegg til økt interesse for Norconsult som arbeidsgiver og en enorm økning i besøkende på nettsidene, førte den også med seg en intern stolthet og følelse av fellesskap blant medarbeiderne.

Juryens begrunnelse
Juryen, som besto av flere sentrale aktører i den utvidede energibransjen, sier blant annet:
Vinnerkampanjen er preget av et godt gjennomtenkt budskap, gode interne ressurser, som kommer godt gjennom i videoformat og som er veldig gode ambassadører for virksomheten. De opptrer naturlig og er troverdige i sin historiefortelling.

Kampanjen består av en rekke episoder, til dels veldig lange. De første var drøyt 10 minutter. Juryen var litt i tvil om vi hadde sett gjennom alle hvis vi ikke hadde fått oppgaven som jury. Men vi gjorde det og opplevde etter et par episoder at vi ble sugd inn i universet og “reality” konseptet fungerte overraskende godt. Man måtte bare få med seg de neste episodene for å få slutten på de forskjellige fortellingene. Episodene ble kortere etter hvert og det gjør også noe med dynamikken og lysten til å se mer.

Det er en unik og god rekrutteringskampanje og et selskap som kan være stolt av sine gode ambassadører.
Sesong 2

Norconsult er i disse dager i ferd med å spille inn andre sesong av Rådgiverne sammen med Plan B.

- Vi er allerede i gang med å planlegge sesong to som kommer til høsten, der skal vi bli kjent med enda flere medarbeidere og nye fag. Flere av de kjente personlighetene fra forrige sesong kommer tilbake til høsten, samtidig som vi kommer til å møte flere nye Norconsultere denne gang, lover Bjørkmann.

 




Rådgiverne.jpg

Ny utgåve av Åpent Rom

Det tok 60 år, men no har den sørsamiske befolkninga endeleg fått det museet og kultursenteret dei trong. Siste utgåve av Statsbygg-magasinet Åpent ... les mer

Ocean Space Centre får nytt navn

Ocean Space Centre endrer navn og blir Norsk havteknologisenter, eller The Norwegian Ocean Technology Centre på engelsk.

... les mer


Klart for bygging av det nye Vikingtidsmuseet

Statsbygg har signert kontrakt med AF Gruppen for grunnarbeida til det nye Vikingtidsmuseet på Bygdøy i Oslo. Kontrakten har ein verdi på om lag ... les mer

Statsbygg kjøper bustadprosjekt på Svalbard

Det er stort behov for nye bustadar i Longyearbyen. No kjøper Statsbygg ein planlagt blokk med 27 leilegheiter, som skal stå ferdig våren 2024.

... les mer


Skifer og stein får nytt liv i Nydalen

Miljøtiltak i praksis: Materialar som Statsbygg fekk til overs i arbeidet med det nye regjeringskvartalet, er no brukt på nytt i ein ny ... les mer

Statsbyggs prosjekter videreføres

Statsbudsjettet for 2023 innebærer en videreføring av alle Statsbyggs prosjekter som er under bygging.

... les mer

Får ikke bukt med mangelfulle byggesøknader

SSBs årlige KOSTRA-tall viser at over en av tre av alle byggesøknader er mangelfulle. Tallet har vært uendret på tre år.

... les mer
Veidekke: Starter bygging av hovedkontor i Oslo

Veidekke Bygg har fått i oppdrag av Ulven B1 Næringstomt AS (50/50 OBOS og Veidekke ASA) å bygge nytt hovedkontor for Veidekke på Ulven i Oslo. ... les mer


La ned grunnstein for Helgasetr

18.000 kvadratmeter store Helgasetr skal huse nysgjerrige, kunnskapsrike og kloke studentar i Trondheim. I dag la minister for forsking og høgare ... les mer

Ambisiøse energimål i Statsbygg

Statsbygg anslår at staten årlig kan spare 1,5 mrd. i energiutgifter ved å gjøre offentlige bygg mer energieffektive.

... les mer

Rapport: Statens lokale 2021

Staten bruker i snitt 28 kvm kontorareal per tilsett, til ein snittpris på 2 269 kroner per kvm, dvs. 94 074 kroner per årsverk. Det viser ... les mer

Veidekke: Etablerer selskap for sirkulære løsninger

Veidekke Sirkulær AS er nå etablert for å håndtere pågående sirkulære prosjekter og initiere nye klimaløsninger i bygg- og anleggsbransjen. Først ... les mer





OBOS og Hafslund Ny Energi starter nytt solener...
Veidekke: Leverer råbygg til HENT i Stavanger

Galopperende kostnadsutvikling bekymrer
Kartlegger mangfoldet i eiendomsbransjen

Bærekraft må stå i første rekke
Norconsulter realiserte småbrukdrømmen

Tysk steinpris til Nasjonalmuseet
Statsbygg avslutter kontrakt

Lokale entreprenører bygger Oslo Space Centre
Minnestedet på Utøykaia åpnet

I rute på Ila fengsel
Grønt lys for ombrukssentral

Nasjonalmuseet åpnes!
I gang med A-blokka

Tegningsløse byggeplasser positivt for unge fag...
Nær fordobling av svanemerket byggevirksomhet p...

Norconsult en av de første i Europa med teknisk...
KF-skolen i Stavanger er kåret til årets skolebygg

 
 
 
 

 Fylketbygges.no, Vikebuktvegen 17, 6392 Vikebukt
Org.nr. NO 898072622 MVA, Tlf.: 466 13 489
E-postadresse: frisvoll@gmail.com
Ansvarlig redaktør: Odd Einar Frisvoll
 
 
(C) Fylket bygges